Ką daryti, jei vargina slenkantys plaukai, lūžinėjantys nagai ir trūksta energijos?

Graphicstock.com nuotr.

Mūsų organizmai negali normaliai funkcionuoti, jeigu nėra tinkamai aprūpinti reikalingomis maistinėmis medžiagomis, vitaminais bei mineralais. Laikantis griežtos subalansuotos mitybos su maistu galima gauti didžiąją dalį reikalingų elementų. Deja, nedaugelis skiriame daug laiko mitybai ir sveikai gyvensenai, todėl imunitetas pamažu nusilpsta. O nusilpusį imunitetą lydi dažnos problemos:

  • plaukų slinkimas, lūžinėjimas,
  • nagų skilinėjimas,
  • suprastėjęs regėjimas,
  • energijos ir koncentracijos trūkumas.

 

1. Lūžinėja ir slenka plaukai, atsirado pleiskanų? Patarimai.

Sveiki plaukai – kiekvieno svajonių aksesuaras, kurį labai svarbu puoselėti ir skirti daug dėmesio. Didžiausią žalą plaukams daro stresas, prasta mityba ir išoriniai dirgikliai (vėjas, saulė, sausas oras).  

 

Silpni plaukai - aliejais tepti neužtenka

Dažniausiai puolame nusilpusius plaukus tepti įvairiais aliejais, kaukėmis, ieškome paguodos brangiausiose plaukų priežiūros priemonėse. Tinkama plaukų priežiūra labai svarbi, tačiau jos nepakanka.

Plauko pagrindinės sudedamosios dalys - aminorūgštys. Tiek odoje, tiek plaukuose amino rūgštys sudaro keratino sluoksnį, apie kurį tiek daug kalba kosmetologai ir plaukų priežiūros specialistai. Svarbu neapsigauti ir nepasitikėti tik išorinėmis priežiūros priemonėmis – plaukus statybinėmis medžiagomis reikia aprūpinti iš vidaus. Už plaukų žvilgesį ir elastingumą atsakingas kolagenas. Todėl keratino sluoksnį patariama stiprinti vartojant aminorūgščių papildus, kartu su šiuo baltymu. Nepamirškite, kad kolageno gamybai labai svarbus ir vitaminas C.  Aprūpinkite savo organizmą ir šiuo vitaminų karaliumi tituluojamu vitaminu.

Geriausi vitaminai: Aminorūgštys, vitaminas C.

Populiariausi maisto papildai:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • Amino rūgštys – liesa žuvis, liesa mėsa, sojos pieno sūris tofu, ankštinės daržovės (avinžirniai, žirniai, pupelės), grikiai, bolivinė balanda, ryžiai, chia sėklos, kanapių sėklos.
      • Vitaminas C – juodieji serbentai, petražolės, saldžiosios paprikos, brokoliai, kiviai, briuselio kopūstai, špinatai, apelsinai, citrina, erškėtuogės.

Graphicstock.com nuotr.

 

Slenkantys plaukai - magnio ir cinko trūkumas

Jeigu plaukai slenka, derėtų vartoti daugiau magnio ir cinko turinčių maisto produktų, kurie kartu skatina plaukų augimą. Taip pat svarbu į maisto racioną įtraukti pakankamai baltymų, geležies, aminorūgščių. B grupės vitaminai, ypač vitaminas B7 dar žinomas kaip vitaminas H aprūpina naujai augančius plaukus ir galvos odą būtinomis medžiagomis. Taip pat itin efektyviai stabdo plaukų retėjimą.

Nepamirškite, kad plaukų slinkimui įtakos gali turėti ir nervų sistema – patiriant daug streso, nepailsint jaučiamas ne tik nuovargis, bet tai taip pat atsispindi plaukuose.

Kartais pasitaiko, kad naudojant hormonines kontraceptines priemones, moterų organizme padidėja vyriškų hormonų kiekis ir prasideda vyrams būdingas androgeninis plikimas – kuokštais įvairiose galvos vietose. Tokiu atveju patariama pasikonsultuoti su ginekologu dėl galimo hormonų veiklos sutrikimo. 

Geriausi vitaminai: Aminorūgštys, magnis, cinkas, B grupės vitaminai (B2, B6, B12, B7), silicis, vitaminas C. 

Populiariausi maisto papildai:

Išorinės priemonės plaukų slinkimą padeda sustabdyti įvairūs eteriniai aliejai: rozmarino, eglės, varnalėšų.  Jie veikia tonizuojančiai ir skatina naujų plaukų augimą.

Šampūnai:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • Magnis – avižiniai dribsniai, kviečiai, migdolai, rupių rugių miltai, bananai, špinatai.
      • Cinkas – įvairios jūros gėrybės (ypač daug jo yra austrėse), raudona mėsa, paukštiena. Baltymai – pieno produktai.
      • Geležis – špinatai, burokai, raudona mėsa, riešutai.
      • Aminorūgštys – riešutai, ankštinės daržovės, chia sėklos, augalinės kilmės aliejai, kanapių sėklos, kanapių baltymai.
      • B grupės vitaminai – riešutai, pienas, grikiai, jūros gėrybės.

Graphicstock.com nuotr.

 

Pleiskanos - prastos odos būklės signalas

Jeigu plaukuose atsiranda pleiskanų, atkreipkite dėmesį į bendrą visos odos būklę. Didelė tikimybė, kad sausa ne tik galvos, bet ir viso kūno oda. Pleiskanų atsiradimą taip pat skatina ir stresas, įtampa, nepakankamas poilsis. Pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į mitybą, taip pat hormonų pusiausvyrą.

Pleiskanos vyresnio amžiaus asmenis dažnai kamuoja dėl hialurono rūgšties trūkumo. Vyresniame amžiuje organizmas nebesintetina ir nebegamina šios medžiagos, todėl tai sukelia odos sausėjimą ir tuo pačiu pleiskanojimą.

Norint suteikti plaukams natūralaus blizgesio bei atsikratyti pleiskanų, rekomenduojama vartoti pakankamai Omega rūgščių. Taip pat silicio, B grupės vitaminų. Svarbu nepamiršti, kad pleiskanoms įtakos turi ir nervų sistema, todėl renkantis maisto papildus reikėtų atkreipti dėmesį ir į vitaminus, skirtus nervų sistemos veiklai gerinti.

Geriausi vitaminai: Omega rūgštys, silicis, biotinas (vitaminas H), kiti B grupės vitaminai.

Populiariausi maisto papildai:

Išorinės priemonės natūralūs šampūnai ir serumai nuo pleiskanų:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • Omega rūgštys – augalinės kilmės aliejai (kanapių, linų, sezamo), chia sėklos, žuvų taukai.
      • Biotinas (vitaminas H arba B7) – kukurūzai, avižos, žirniai, jautiena, kiaušinio trynys, mielės, grybai.
      • B grupės vitaminai – riešutai, pienas, grikiai, jūros gėrybės.
      • Silicis – svogūnai, burokai, miežiai, bulvės, grikiai, kukurūzai, sezamo sėklos, bambukų ūgliai, ryžiai.

Maisto papildai ir vitaminai plaukams

 

Graphicstock.com nuotr.

  

2. Lūžinėja, sluoksniuojasi ir skilinėja nagai? Patarimai.

Retai sutiksime moterį, kuri nesiskųstų skilinėjančiais ir silpnais nagais. Net jeigu dirbdamos namų ūkio darbus nepamirštame dėvėti pirštinių, nagai kenčia netgi nuo rašymo kompiuteriu. Kasdien atsimušdami į klaviatūrą laikui bėgant jie ima skilinėti, o negaudami pakankamai vandens bei reikalingų medžiagų praranda natūralų blizgesį ir sluoksniuojasi.

 

Skilinėjantys nagai - kalcio ir geležies trūkumas

Jeigu susiduriate su skilinėjančių nagų problema, gali būti, jog jums trūksta kalcio arba geležies. Tokiu atveju patariama nedelsti, nebandyti išsigydyti patiems, o pasidaryti kraujo tyrimą. Kraujo tyrimas parodys, kokių medžiagų trūksta.

Geležis – daugeliui vienas sunkiausiai su maistu pasisavinamų elementų, tad norint išlaikyti reikalingą jos kiekį, patariama vartoti maisto papildus.

Kaip ir tvirtiems kaulams, taip ir tvirtiems nagams reikalingas pakankamas kiekis kalcio. Deja, kalcis taip pat labai pretenzingas elementas, kurį sunku įsisavinti. Tam ypač trukdo alkoholis ir didelis kiekis saldumynų, o kava ir gazuoti gėrimai šį elementą iš organizmo šalina, todėl svarbu apsirūpinti didelėmis kalcio atsargomis.

Kartu vartojamas kalcis ir geležis konkuruoja vienas su kitu ir stabdo pasisavinimą. Svarbu suprasti, kad valgant kalcio turinčius produktus kartu su geležies turinčiais produktais (pvz. burokus su varške) organizmas nepasisavins nei vieno elemento. Taip pat ir su maisto papildais – pirmiausia išsiaiškinkite, kurio elemento trūksta organizme ir juo papildykite savo mitybą.

Geriausi vitaminai: geležis, kalcis.

Maisto papildas - Kalcis:

Maisto papildas - Geležis:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • Geležis – burokai, jautiena, aviena, ankštiniai augalai, rugiai, grikiai, bolivinė balanda, chia sėklos, granatai.
      • Kalcis – pieno produktai, kietasis sūris, sezamo sėklos, jūros kopūstai, šviežūs ir džiovinti vaisiai, žuvis, brokoliai, figos, sojų varškė, migdolai.

Graphicstock.com nuotr.

  

Išsisluoksniavę nagai - reikalingas poilsis

Jei pastebite, kad nagai ėmė sluoksniuotis, kuriam laikui leiskite jiems pailsėti, vengdami dažno lakavimo ir lako nuėmimo procedūrų. Tuo metu gydykite šią problemą iš vidaus, papildydami mitybą reikalingais produktais. Taip pat nepamirškite gerti daug vandens.

Taip pat besisluoksniuojantys nagai gali atspindėti probiotikų (gerųjų bakterijų) trūkumą. Organizmo būklė prasideda ir priklauso nuo virškinamojo trakto, todėl jo būklė neabejotinai turi didžiulę įtaką tiek nagams, tiek odai ir plaukams. Su maistu gauname labai mažai probiotikų, dėl šios priežasties patariama įsigyti maisto papildų.

Taip pat reikėtų neužmiršti, jog rūkymas, patiriamas stresas, nesveikas gyvenimo būdas ir netinkama mityba sukelia organizmo rūgštingumą ir jis nepasisavina reikalingų medžiagų. Kad to nenutiktų, patariama valgyti daugiau daržovių ir mažiau riebios mėsos. Vyresniame amžiuje rekomenduojama dar labiau sumažinti vartojamos mėsos kiekį.

Geriausi vitaminai: B grupės vitaminai, probiotikai.

Populiariausi maisto papildai:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?  Valgykite daugiau grūdinių produktų, daržovių ir riešutų.

      • Vitamino B12 yra jautienoje, kepenėlėse, piene; B3 – jūrinėse žuvyse, ankštinėse daržovėse, sėlenose.
      • Probiotikai – jogurtas, kefyras, pasukos, rauginti kopūstai ir agurkai, sojos produktai, kombuča fermentuota arbata, sūris.

Maisto papildai ir vitaminai moterims

Graphicstock.com nuotr.

 

3. Silpsta regėjimas? Patarimai.

Ilgas darbas kompiuteriu, nepakankamas apšvietimas, susikoncentravimas į smuklias detales vargina akis ir jos greitai ima silpti. Nors patariama daryti pertraukas ir specialias akių mankštas, daugelis tai pamiršta ar nukelia kitai dienai, taip dar labiau kenkdami savo akims.

 

Silpsta akys – reikia daugiau uogų

Jeigu jaučiate, kad regėjimas darosi vis prastesnis, atkreipkite dėmesį į savo mitybą, ar vartojate pakankamai vitamino A. Svarbu į savo mitybą įtraukti ir uogas, tokias kaip mėlynės, vynuogės, dygliuotojo ožerskio (goji) uogas, kurios pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis. Šaltuoju metu uogų gauti mūsų šalyje sunku, todėl rekomenduojama rinktis maisto papildus, papildančius mitybą ir sustiprinančius jūsų regėjimą. Betakarotenas organizme natūraliai virsta vitaminu A, todėl aprūpindami organizmą šiuo elementu, aprūpinsite ir vitamino A atsargomis.

Vienas iš svarbiausių elementų – betakarotenas. Šio elemento turinčius maisto papildus verta vartoti prieš išvykstant į šiltus kraštus, bent vieną ar porą mėnesių prieš kelionę. Šis antioksidantas mažina ultravioletinių spindulių poveikį, pagerina įdegį, natūraliai apsaugo odą nuo nudegimų.

Geriausi vitaminai: vitaminas A, antioksidantai, karotenoidai, betakarotenas, liuteinas. 

Populiariausi maisto papildai:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • Vitaminas A – pieno produktai, kiaušinių tryniai, riebi žuvis pvz. lašiša, tunas), mėlynės. Vitamino A taip pat gausu daržovėse (ypač morkose, petražolėse, špinatuose)
      • Mėlynėse taip pat gausu kalcio, geležies, fosforo, vitamino C.
      • Antioksidantai – džiovintos slyvos, obuoliai, razinos, slyvos, raudonosios vynuogės, svogūnai, baklažanai ir pupelės.
      • Beta karotinas ir kiti karotinoidai – abrikosai, šparagai, burokėliai, brokoliai,, žaliosios paprikos, morkos, kopūstai, mangai, nektarinai, persikai, greipfrutai, moliūgai, špinatai, saldžios bulvės, mandarinai, pomidorai, persimonai ir arbūzai.

Graphicstock.com nuotr.

 

4. Trūksta energijos ir sunku susikoncentruoti? Patarimai.

Didelis informacijos kiekis, su kuriuo kasdien susiduriame, išvargina mūsų organizmą, net per daug nieko neveikiant. O ką jau kalbėti apie darbo ar mokslų dieną, per kurią reikia apdoroti daug naujos informacijos, pritaikyti turimas žinias, susikoncentruoti ir susikaupti. Jeigu pajutote, kad vos pabudę ryte jau jaučiatės pavargę, visą dieną trūksta energijos ir jaučiatės nedarbingi, gali būti, kad jums trūksta B grupės vitaminų, aminorūgščių, Omega rūgščių.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į virškinimo sistemos veiklą. Patariama atsimint vieną paprastą taisyklę: kas gerina virškinimą, tas gerina ir informacijos „virškinimą“. 

Geriausi vitaminai:B grupės vitaminai, aminorūgštys, Omega rūgštys.

Populiariausi maisto papildai:

Kokiu maistu praturtinti mitybą?

      • B grupės vitaminai – įvairūs daigai, riešutai, rupi duona bei rudieji ryžiai.
      • Augalai, gerinatys virškinimą – ciberžolė, rozmarinas, šalavijas, arbatmedis.
      • Aminorūgštys –  liesa žuvis, liesa mėsa, sojos pieno sūris tofu, ankštinės daržovės (avinžirniai, žirniai, pupelės), chia sėklos. Taip pat augalinės kilmės aliejai.

Graphicstock.com nuotr.